Ga naar de pagina-inhoud

Ubench

KBC Auto Lease

KBC Auto Lease gebruikt het UBClaims-platform al sinds april 2003. Als tool om het schadebeheerproces op te volgen, en voor de monitoring van de prestaties van hun dienstenleveranciers. Via UBClaims zorgt KBC Auto Lease voor een gestroomlijnde en gecentraliseerde administratie met zijn verschillende toeleveranciers. Resultaat: deze leveranciers kunnen zich voortaan volledig concentreren op hun kerncompetenties.

Alle betrokken partijen raadplegen en beheren hun dossiers digitaal. Zo voert KBC Auto Lease met UBClaims tele-expertises uit (expertise van het voertuig op basis van foto’s). De interne medewerkers van KBC Auto Lease werken dankzij UBClaims bijna papierloos. Alle belangrijke informatie wordt opgeslagen in UBClaims en is meteen beschikbaar voor alle relevante partijen. Door een koppeling met de backoffice-omgeving van KBC Auto Lease worden de schadegegevens ook daar opgeslagen.

Athlon Car Lease

Athlon Car Lease gebruikt het Ubench-platform voor een proactieve opvolging van het schadebeheerproces. Het bedrijf wil zo haar klanten een excellente service aanbieden. Daarnaast volgt Athlon Car Lease via het platform de prestaties van zijn dienstenleveranciers.

De interne medewerkers van Athlon Car Lease blijven schadedossiers opvolgen en creëren in de omgeving die ze gewend waren. Door de integratie van de Athlon backoffice-omgeving met het Ubench-platform, behandelen de externe partijen hun dossiers via UBClaims. Athlon Car Lease gebruikt UBClaims ook om tele-expertises (expertises van voertuigen op basis van foto’s) uit te voeren. UBClaims is gekoppeld aan het document management-systeem van Athlon. Relevante documenten worden uitgewisseld tussen beide omgevingen: ze zijn beschikbaar voor alle betrokken partijen.

GDP3000 Automotive

ING Insurance & VIVIUM

ING Insurance en VIVIUM hebben op basis van het GDP3000 Automotive-platform een volledig nieuwe beheersapplicatie voor autoschade gebouwd. Deze twee maatschappijen regelen voortaan 100% van hun schadegevallen met een internetapplicatie die gelinkt is aan de bestaande backoffice-applicaties. Onder meer het aanmaken van brieven, betaling en boekingen gebeurt via het nieuwe platform. Tegelijk worden de dossierbeheerders optimaal ondersteund met taken en reminders. Zij kunnen zo nog meer focussen op het regelen van de schade.